|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با اعلام عناوین هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق گفت:

نقش خانواده ورسانه درفرهنگ سازی مصرف بهینه آب بسیارخطیر است

هفته اول تیرماه هر سال، هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده که امسال صرفه‌جویی در مصرف برق نیز به آن اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس عناوین روزهای این هفته درسال جاریرا این‌گونه تشریح کرد:

شنبه یکم تیر با عنوان «مدیریت مصرف آب، انرژی و خانواده» و هدف آن فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف و افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف آب و برق می باشد.

یکشنبه دوم تیر با عنوان «مدیریت مصرف آب و انرژی، افکار عمومی و رسانه» و اهداف آن استفاده گسترده‌تر از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی به‌منظور افزایش آگاهی عمومی و بالابردن سطح دانش مصرف‌کنندگان آب و برق نسبت به وضعیت منابع، تشریح محدودیت‌ها و معضلات کشور در خصوص میزان دسترسی به آب و برق و ضرورت بسیج همگانی برای بهره‌گیری از فن‌آوری و تجهیزات کاهنده و بهینه‌ساز مصرف است.

دوشنبه سوم تیر با عنوان «مدیریت مصرف آب و انرژی، صنعت، معدن، سازمان‌های عمومی و موسسات خصوصی» و هدف آن تبیین نقش تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف در توسعه فناوری‌های این عرصه، تشریح ضرورت توسعه صنایع و بهره‌‌برداری از معادن متناسب با ظرفیت‌های منابع آبی و انرژی کشور و تبیین نقش سازمان‌ها و موسسات در اعمال رویه‌های صحیح مصرف آب و انرژی در تاسیسات و ساختمان می باشد.

سه‌شنبه چهارم تیر با عنوان «مدیریت مصرف آب و انرژی، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست» و اهداف آن تشریح نقش آب و انرژی در امنیت غذایی و تشریح نقش منابع طبیعی در توسعه اقتصادی جوامع و ضرورت حفظ محیط زیست برای بقا و تداوم تمدن بشری است.

چهارشنبه پنجم تیر با عنوان «مدیریت مصرف آب و انرژی، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین» و هدف تشویق و ترغیب دستگاه‌های خدمات‌رسانی شهری و روستایی به کاهش مصارف آب و انرژی، تشویق و ترغیب مردم و خیرین برای سرمایه‌گذاری به منظور توسعه و بهبود زیرساخت‌های تولید، انتقال و توزیع آب و انرژی و ترویج فرهنگ وقف برای اجرای طرح‌های آب، فاضلاب، برق و غیره تشریح کرد.

پنج‌شنبه ششم تیر با عنوان «مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی» وهدف آن تشریح ارزش اقتصادی آب و برق، تشریح نقش و ارزش اقتصادی کاهش مصرف در حفظ منابع و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و تبیین وظایف و تکالیف شرکت‌های آب و برق نسبت به مردم عنوان نمود.

جمعه هفتم تیر با عنوان «مدیریت مصرف آب و انرژی و آموزه‌های دینی» وهدف آن تبیین اهمیت صحیح مصرف کردن و پرهیز از اسراف از منظر تعالیم دینی و معرفی شیوه‌های صحیح مصرف با اتکا به تعالیم دینی است.

حمیدرضا دهقانی افزود: امسال با میانگین بارش 372 میلیمتر نسبت به میانگین 132 میلیمتری سال گذشته، 181 درصد افزایش بارندگی را شاهد بودیم که این افزایش بارندگی منجر به افزایش نسبی حجم مخازن سدها شدو توانستیم حدود 210 میلیون متر مکعب از آب سدهای درودزن و ملاصدرا را به کشاورزان پایین‌دست این سدها اختصاص دهیم. هم‌اکنون نیز میزان ذخیره آب قابل استفاده مجموع سدهای استان بیش ازیک میلیارد متر مکعب است؛ اما با توجه به کم‌بارشی و خشکسالی متوالی سال‌های گذشته و همچنین برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی استان، متأسفانه همچنان در شرایط کم‌آبی به سر می‌بریم و تقریبا همه دشت‌های استان با افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی مواجه هستند.

مدیرعامل آب منطقه ای فارس گفت وابستگی بخش بزرگی از جمعیت استان به کشاورزی، پایین بودن قیمت آب و راندمان کم آبیاری و مصرف بیش از 90 درصد از منابع آب استان در بخش کشاورزی، اقتضا می‌کند که ما بعد از تأمین و توزیع آب که هزینه‌های هزاران میلیاردی در پی دارد، مدیریت مصرف را نیز جدی‌تر بگیریم.

وی افزود مردم فهیم استان در مصرف آب شرب روز به روز به سمت صرفه‌جویی بیشتر و مصرف بهینه گام برمی‌دارند اما متأسفانه در بخش کشاورزی، فرهنگ‌سازی و توجه به صرفه‌جویی در مدیریت مصرف آب به خوبی انجام نشده و ما در این امر مهم نیازمند همراهی و همکاری بیش از پیش عموم مردم، کشاورزان، صدا و سیمای استان، رسانه‌های مختلف، مجموعه‌های فرهنگی، آموزش و پرورش، دانشگاهیان، نخبگان، روحانیون و غیره در این زمینه هستیم.

دهقانی ادامه داد با توجه به جوابگو نبودن منابع آبی استان، کارشناسان این شرکت و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان، همه بر توقف توسعه افقی سطح زیر کشت در استان اتفاق نظر دارند. ما به کشاورزان و باغداران استان توصیه می‌کنیم با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت به محصولات کم‌آب‌بر و کشت‌های گلخانه‌ای روی بیاورند تا بتوانیم با ایجاد یک تعادل منطقی در تأمین، توزیع و مصرف این مایه حیات بخش، از امنیت غذایی و حیاتی استان و کشور صیانت کنیم.

کد خبر: 1222
  تاریخ خبر : 1 تیر 1398
  آخرین به‌روزرسانی : 1 تیر 1398
 مدیر روابط عمومی
 850
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 11
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید دیروز : 2,746
  • کل بازدید : 6,035,646
  • آخرین به روزرسانی : 4 اردیبهشت 1403 08:24:30
  • شناسه IP شما : 18.188.20.56

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :