|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

اقتصاد مقاومتی گامی مهم در قطع وابستگی به بیگانگان است

هفتمین نشست شورای عالی بسیج کارمندان استان به میزبانی آب منطقه ای فارس برگزار شد.

در این نشست که با هدف بررسی مهم ترین مسایل ادارت استان و ارایه راهکار در رفع مشکلات برگزار گردید مهندس حمیدرضا دهقانی با بیان توضیحاتی در خصوص اقدامات این شرکت در حفظ و صیانت از منابع آبهای سطحی و زیرزمینی، ضمن ابراز خرسندی از همزمان شدن این جلسه با بارندگی ها، به میانگین 50 میلی متر بارندگی استان طی روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: در سال گذشته در چنین روزهایی تنها 12 میلی متر بارندگی داشتیم که خوشبختانه امسال به لطف خداوند شاهد افزایش این میزان به بالاتر از 50 میلی متر هستیم و امیدواریم این بارشها تداوم یابد.

مدیرعامل آب منطقه ای فارس با تاکید بر اینکه آب منطقه ای فارس در حفاظت و نگهداری از منابع آب استان اقدامات موثری انجام داده است به اثرات خشکسالی به عنوان آسیب جدی به دشتها اشاره نمود و خواستار همدلی و همزبانی بیشتر میان دستگاههای استان در زمینه فرهنگ سازی جهت جبران مشکلات ناشی از خشکسالی شد.

دهقانی با بیان گزارشی در خصوص وضعیت منابع آبی استان از کاهش متوسط بارندگی استان طی هشت سال از 320 میلی متر به 303 میلی متر خبر داد و کاهش حجم بارشها و برداشت بی رویه از منابع آبهای زیرزمینی را از جمله عوامل وقوع این مشکل معرفی کرد.

وی سیاست وزارت نیرو را تغییر رویکرد از ساخت پروژه های بزرگ به حفاظت منابع آبهای زیرزمینی برشمرد و در این راستا به طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در سطح کشور اشاره کرد که امسال با اختصاص 330 میلیارد تومان در کشور در حال اجراست و فارس با ده درصد اعتبار این طرح، پروژه را اجرا می کند.

مدیرعامل آب منطقه ای فارس با تاکید بر اینکه توجه و تلاش در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به منظور قطع وابستگی از بیگانگان ضروری است به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و افزود: تجربه کشور ما طی این دو دهه نشان می دهد که دشمنان برای ما برنامه ریزی دارند و با اتاق فکر و کارشناسان خبره در جهت وابسته کردن ما قدم بر می دارند؛ بنابراین باید با همدلی، همزبانی و تعامل و راهنمایی یکدیگر در بحث مدیریت منابع آب مانع آسیب رسانی آنان شویم. وزارت نیرو این مساله را با جدیت پیگیری می کند و به طور مثال واردات قطعات تصفیه خانه ها را که تا کنون 70 درصد خارجی بوده محدود کرده و تلاش در جهت استفاده از قطعات داخلی دارد.

مهندس حسین صالح جهرمی نیز در این نشست طرح احیاء و تعادل بخشی را در ایجاد تعادل میان منابع و مصارف آب پر اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: کنترل و نظارت بر پر و مسلوب المنفعه نمودن چاههای آب فاقد پروانه بهره برداری از جمله برنامه های موثر این طرح است و در سال جاری تا کنون 994 حلقه چاه پر و مسلوب المنفعه شده است، علاوه براین تهیه و نصب کنتور حجمی هوشمند و حفر چاههای پیزومتری در دشتها انجام می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس با اشاره به تقویت و استقرار گروههای گشت و بازرسی به عنوان یکی از برنامه های این طرح گفت: این برنامه با افزایش تعداد گروههای گشت از 49 گروه به 64 گروه در فارس محقق شده است و نصب تجهیزات اندازه گیری بر روی منابع آب، تهیه بانک اطلاعاتی محدوده اطلاعاتی، پهنه بندی و بررسی مخاطرات ناشی از فرونشست زمین، خرید چاههای کم بازده، ایجاد و استقرار بازارهای محلی آب، فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهیهای عمومی بهره برداران با تولید برنامه های تلویزیونی و طرح داناب از دیگر برنامه های طرح احیا و تعادل بخشی است که امیدواریم با اجرای آن به نگهداری بیش از پیش منابع آبهای زیرزمینی کمک کنیم و در این راه کمک و همدلی سایر سازمانها در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم به خصوص کشاورزان ضروری است.

سردار جابر مهدیار رئیس سازمان بسیج کارمندان استان فارس نیز بر آموزش بهره برداران و مردم در نحوه بهره برداری از آب حتی در وضو گرفتن تاکید کرد و با اشاره به اینکه این مساله باید تبدیل به امری اعتقادی شود گفت: مردم باید با فرهنگ سازی مناسب و افزایش سطح اگاهی به این نتیجه برسند که وضو گرفتن با آب چاههای غیرمجاز نیز غصبی است و آب به عنوان اموال ملی و  عمومی در حکم بیت المال است.

وی حفظ انسجام و دوستی در سال همدلی و همزبانی را از جمله مزایای برگزاری این نشستها در ادارات مختلف برشمرد و ضمن آشنایی با وظایف و نحوه عملکرد سازمانها، از حضور در جمع کسانی که کار تامین آب را برعهده دارند ابراز خرسندی نمود و خواستار تعامل و همدلی بیشتر دستگاهها در عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی در بحث مدیریت منابع آب شد.

 

 

 

 

کد خبر: 812
  تاریخ خبر : 25 آبان 1394
 کارشناس روابط عمومی
 1150
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 21
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 194
  • بازدید دیروز : 3,980
  • کل بازدید : 6,039,814
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 09:55:43
  • شناسه IP شما : 18.218.254.122

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :