|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

باید با بهره گیری از شرایط پساتحریم فرصت خلق ثروت از منابع غیردولتی را فراهم نماییم

نخستین جلسه عمومی ذیحسابان و معاونین ذیحساب دستگاههای اجرایی استان با حضور مشاور وزیر اقتصاد و دارایی در شرکت آب منطقه ای فارس برگزار شد.

در این جلسه که با هدف آشنایی با فعالیتهای دستگاههای اجرایی و برنامه ریزی و افزایش شفافیت مالی صورت گرفت مهندس حمیدرضا دهقانی گفت: استان فارس از لحاظ سلامت اداری به خصوص در بحث ذیحساب دستگاهها سرآمد است و این نشات گرفته از روحیه همکاری در میان همکاران است.

مدیرعامل آب منطقه ای فارس با بیان اینکه دوران برنامه ریزی بر پایه فروش نفت به پایان رسیده است افزود: مردم ما سزاوار خدمت هستند و باید با فراهم نمودن زیرساختها به سمت استفاده از قابلیتهای کشور حرکت نماییم. به طوریکه فرصت خلق ثروت از منابعی غیر از منابع عمومی دولت فراهم گردد.

دهقانی نظارت بر حسن اجرای کار را از جمله وظایف دولت دانست که توسط دستگاهها انجام می گیرد اعلام کرد: امسال تنها 250 میلیارد تومان از منابع عمومی پروژه تعریف کرده ایم و 700 میلیارد تومان از سایر منابع تعریف شده است که امیدواریم در خلق ثروت و بهره گیری از منابع غیردولتی موفق عمل نماییم و از شرایط پساتحریم به خوبی بهره مند گردیم.

 مشاور وزیر و مدیرکل امور استانهای وزارت امور اقتصادی و دارایی در این نشست به بحث آب و اهمیت آن اشاره کرد و همه مردم و مدیران را به برداشتن گامهای هر چند کوچک برای مدیریت مصرف تشویق نمود.

دکتر هاشمی با تاکید بر تعامل و هماهنگی دستگاهها در حل مسایل، درک متقابل از سوی دستگاهها و عاملین ذیحسابی را حایز اهمیت خواند و با بیان اینکه ذیحسابان در دستگاهها زیر نظر و مورد توجه هستند انجام دقیق کار و رفع ابهام را سرلوحه کار ذیحسابی دانست.

محمدحسین مبشری رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان نیز فرهنگ سازی مصرف بهینه آب را ضروری دانست و با اشاره به اینکه دستگاههای اجرایی استان از پاکیزه ترین دستگاهها در سطح کشور هستند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برجام به فرجام رسیده تکلیف ذیحسابان در نظارت بر منابع مالی کشور سنگین تر می شود و امیدواریم ذیحسابان بیش از پیش به انجام درست وظایف خود پایبند باشند.

 معاون نظارت مالی و رییس خزانه معین استان فارس نیز ضمن بیان سند راهبردی وزارت اقتصاد و دارایی و خزانه معین، فعالیتهای ذیحساب را برون سازمانی دانست و افزود: ارایه خدمت به دستگاهها از جمله اهداف این سند است که با تعریف و تدوین اقدامات براساس راهبردها و اولویتها اجرا می گردد.

آزرده افزایش ثروت آفرینی و شفافیت و سلامت مالی را از جمله اولویتهای خزانه معین استان عنوان کرد و با تاکید بر اینکه تامین مالی پایدار دولت از دیگر اولویتهای خزانه است گفت: در این راستا باید اتکا دولت به درآمدهای نفتی کاهش یابد و با ایجاد و یکپارچه سازی سامانه های اطلاعاتی مدیریتی و عملیاتی و مشارکت فعال در سیاست و قانونگذاری موجب ارتقای ضریب اعتماد جامعه گردیم.

ذیحساب طرحهای عمرانی شرکت آب منطقه ای فارس نیز با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات در دستگاههای اجرایی، به بررسی آیین نامه تضمین برای معاملات دولتی پرداخت و ضمن تشریح ابهامات آن، همفکری در جهت برطرف نمودن این ابهامات را در این جلسه قابل توجه دانست.

طاهری به تشریح دامنه کاربرد و تعاریف تضمین و ضمانتنامه پرداخت و ضمانتنامه، خدمت، کالا، اعتبارات اسنادی و ضمانتنامه های ارزی را مورد بررسی قرار داد.

سفته، اوراق مشارکت، صندوق های ضمانت، خرید کالا و ماشین آلات، انجام تعهدات، حسن اجرای کار و تبصره های تضمین انجام تعهدات از دیگر مباحثی بود که توسط ذیحساب طرحهای عمرانی آب منطقه ای فارس بیان گردید.

در این جلسه مهندس حسین صالح جهرمی ضمن بیان وضعیت منابع آب استان، با اشاره به مشکلات ناشی از کم آبی گفت: متوسط بارندگی استان با توجه به خشکسالیها به 300 میلی متر رسیده و حجم بارشها در شرایط نرمال 38 میلیارد متر مکعب است که از این میزان تنها 12 میلیارد متر مکعب آب تجدید شونده را شامل می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس با اعلام اینکه 616 میلیون متر مکعب کسری مخزن آبهای زیرزمینی داریم خاطرنشان کرد: میزان آب مصرفی استان به طور سالانه 9 میلیارد متر مکعب است که 78 درصد آن از محل آبهای زیرزمینی و 22 درصد از آب سطحی است. 92 درصد آب در بخش کشاورزی و 2 درصد در بخش صنعت مصرف می شود و باید این نکته را مورد تاکید قرار دهیم که میزان 6 درصد آب شرب که در اختیار مردم قرار می گیرد بسیار گران و پر هزینه است و باید برای صیانت از آن صرفه جویی کنیم.

صالح جهرمی با اشاره به تعداد 64 هزار حلقه چاه مجاز کشاورزی در استان این میزان را 14 درصد چاههای مجاز کشور خواند و با تاکید بر پر و مسلوب المنفعه نمودن این چاهها گفت: در سال گذشته 1064 حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسلوب المنفعه شد که 25 درصد چاههای پر شده کشور را در بر می گیرد و در سال جاری نیز تا کنون 1440 حلقه چاه غیرمجاز در نقاط مختلف استان پر و مسلوب المنفعه گردیده است.

وی نصب 10564 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق را اقدامی موثر در مدیریت صحیح منابع موجود برشمرد و طرح تعادل بخشی را گامی موثر در نگهداری و مدیریت آب به عنوان کالایی استراتژیک عنوان کرد.

کد خبر: 861
  تاریخ خبر : 2 اسفند 1394
 کارشناس روابط عمومی
 1151
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 24
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 443
  • بازدید دیروز : 3,980
  • کل بازدید : 6,040,063
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 09:55:43
  • شناسه IP شما : 3.22.181.81

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :