|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

کتابدار برگزیده انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه جنوب کشور شناخته شد.

رئیس مرکز اطلاعات علمی، آرشیو فنی و کتابخانه شرکت آب منطقه ای فارس، بعنوان کتابدار برگزیده انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه جنوب کشور برگزیده شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس ،ماندانا حیاتی رئیس مرکز اطلاعات علمی، آرشیو فنی و کتابخانه شرکت آب منطقه ای بعنوان کتابدار برگزیده انجمن اطلاع رسانی شاخه جنوب کشور برگزیده شد.

ماندانا حیاتی رئیس مرکز اطلاعات علمی، آرشیو فنی و کتابخانه شرکت آب منطقه ای گفت همه ساله در هفته کتاب و کتابخوانی از شاغلین این رشته در کل منطقه فارس و جنوب کشور رزومه تخصصی دریافت و پس از بررسی  توسط  اساتید و متخصصین مربوطه کتابداران برگزیده انتخاب می شوند.

رئیس مرکز اطلاعات علمی، آرشیو فنی و کتابخانه شرکت آب منطقه ای در خصوص اهمیت کتاب و اطلاع رسانی در حوزه آب افزود؛ آرشیو های فنی به عنوان قلب تپنده در سازمانها و مراکز مدیریت دانش سازمانی هستند .

وی افزود در دنیای امروز، دانش به عنوان ثروتی استراتژیک شناخته شده است که به دو بخش ضمنی (منابع انسانی) و آشکار (مستندات) قابل تقسیم بندی است.

حیاتی ادامه داد از طریق ایجاد پیوند میان منابع انسانی و فن آوری با ایجاد ساختار مناسب می توان در راستای دستیابی به اهداف سازمان،  گام برداشت.

ایشان اضافه کرد برخوردی هوشمندانه با منابع دانشی، عاملی موثر در رشد و موفقیت سازمان ها به شمار می رود و این مهم در گرو دانش متخصصین علم اطلاعات و دانش شناسی است که شاغل در آرشیوهای تخصصی سازمانی می باشند.

وی گفت در این راستا آرشیو فنی و کتابخانه آب منطقه ای فارس با یکپارچه سازی داده های تولیدی، مانند داده های مطالعات پایه منابع آب، داده های تولیدی در معاونت حفاظت و بهره برداری و مستندات طرحهای عمرانی معاونت طرح و توسعه شرکت، آرشیو فنی را تبدیل به مرکز اطلاعات علمی، آرشیو فنی و کتابخانه نموده است . بنابراین  از سرگردانی ذینفعان این اطلاعات جلوگیری و ضمن تکریم ارباب رجوع و سرعت بخشی در دستیابی به داده های مورد نیاز آنان،  در ارائه داده ها و اطلاعات نظم لازم فراهم شده است.

حیاتی اینگونه تشریح کرد کتابخانه و آرشیوهای تخصصی با کتابخانه های عمومی یا دانشگاهی متفاوت می باشد. این تفاوت را باید در نوع منابع و سرویس دهی اطلاعاتی به ذینفعان دانست.

ایشان ادامه داد  تمامی اسناد و مدارک  طرح های عمرانی، ملی و استانی در آرشیو های فنی نگهداری و طبقه بندی می شوند. به عبارت دیگر نبودن استاندارد بین المللی مناسب برای مستندات مربوطه منجر به بازیابی نشدن مدارک مورد نیاز خواهد شد.

وی افزود  این مهم از طریق ابداع نظام نوینی بر مبنای نظام استاندارد بین المللی LC  برای اولین بار در کشور در بخش مستندات طرحهای عمرانی در آرشیو آب منطقه ای فارس به اجرا درآمده و مقاله مربوط به این طرح نوین به چاپ رسیده است.

رئیس مرکز اطلاعات علمی، آرشیو فنی و کتابخانه آب منطقه ای فارس همچنین گفت طرح مذکور اینک به صورت دیجیتالی و با استفاده از رایانش ابری از  طریق نرم افزار تحت وب آذرسا  در حال پیاده سازی است . و متخصصین مربوطه با سطح دسترسی مشخص و حفاظت شده قادرند به مستندات پروژه های خود به صورت تمام متن  دسترسی داشته باشند.

ایشان در پایان ادامه داد  در راستای اجرای مدیریت دانش همراستا با چشم اندازهای شرکت، در حال طراحی نظامی جامع در حوزه سدسازی هستیم  که با طراحی الگوریتم مربوطه، امیدواریم  مشکل مدیریت دانش ضمنی متخصصان این حوزه را در فرآیند مدیریت پروژه، مرتفع نماییم

لازم به ذکراست ماندانا حیاتی از جمله کارشناسان موفق شرکت آب منطقه ای فارس می باشد که در حال حاضر در مرحله رساله ، دانشجوی دکترای بازیابی اطلاعات و دانش در دانشگاه شیراز  است . از جمله موفقیت های دیگر ایشان  در سال های گذشته شامل :

طرح مستندسازی دانش ضمنی متخصصان آب در سه استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد،

طرح امکان سنجی چگونگی پیاده سازی مدیریت دانش در آب منطقه ای فارس،

همکار پژوهشی طرحِ مدیریت فرادانش منابع انسانی در معاونت طرح و توسعه آب منطقه ای فارس و تالیف چند کتاب و مقاله علمی پژوهشی در همین راستا

 عضو کمیته مدیریت دانش انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران،

سه دوره پژوهشگر برتر و کتابدار برتر منطقه جنوب کشور،

دو دوره کتابدار برگزیده وزارت نیرو نیز بوده است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر: 2125
  تاریخ خبر : 17 خرداد 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 17 خرداد 1402
 روابط عمومی
 677
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 42
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 1,782
  • بازدید دیروز : 3,102
  • کل بازدید : 5,944,597
  • آخرین به روزرسانی : 9 فروردین 1403 08:55:49
  • شناسه IP شما : 3.90.202.157

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :