|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نشست صمیمانه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس با اصحاب رسانه

سیاوش بدری مدیر عامل آب منطقه ای فارس طی نشستی با اصحاب رسانه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای فارس به مناسبت روز خبرنگار نشست خبری سیاوش بدری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای با حضور رسانه های مختلف و خبرنگاران فعال و متخصص در حوزه آب برگزار شد .

در این جلسه ابتدا سیاوش بدری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس ضمن اشاره به شرح وظیفه شرکت  گفت : شرکت آب منطقه ای فارس وظیفه تامین آب مورد نیاز در کلیه بخش ها شامل شرب و بهداشت ، صنعت و خدمات و کشاورزی را بر عهده دارد .

 ایشان افزود هر چند بیشترین حجم آب استحصالی استان به مصرف در بخش کشاورزی می رسد اما تامین آب شرب مورد نیاز نقاط جمعیتی از جمله کلانشهر شیراز همواره از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. در حال حاضر تامین آب شرب مورد نیاز شیراز، بخشی از طریق اجازه حفر چاه به متولی امر  و بخشی دیگر توسط اجرای خطوط انتقال اول و دوم از سد درود زن تامین می شود .

بدری سپس  به ارایه خلاصه ای از وضعیت منابع آب استان فارس شامل تعداد منابع آبی موجود، میزان بارش ها در سال آبی جاری و مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و نیز میانگین 54 ساله ، میزان آب پشت سدهای در حال بهره برداری استان، پیشرفت فیزیکی و ریالی  پروژه های در دست اجرا و در دست مطالعه پرداخت .

رییس هیات مدیره شرکت آب منطقه ای فارس گفت بر اساس آماربرداری سراسری دور سوم از منابع و مصارف آب، بیش از  100 هزار منبع آبی شامل  64600 حلقه چاه مجاز و 29900 حلقه چاه غیر مجاز ، 3558 دهنه چشمه ، 2428 رشته قنات در 134 محدوده مطالعاتی که یک ششم محدوده های مطالعاتی کشور راشامل می شود پراکنده هستند .

وی ادامه داد متوسط بارندگی استان در سال آبی جاری تا کنون   262 میلیمتر می باشد که در مقایسه با وضعیت مشابه سال آبی گذشته 20 میلیمتر یعنی هشت و نیم درصد افزایش نشان میدهد . این میزان نسبت به میانگین بلند مدت استان 13 درصد کاهش داشته است . منطقه فرگ در شهرستان داراب با 107 میلیمتر حداقل بارندگی و منطقه برغان شهرستان سپیدان با 667 میلیمتر دارای حداکثر بارندگی می باشند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همچنان گفت  تعداد 9 سد با مجموع گنجایش 2936 میلیون متر مکعب دراستان فارس بهره برداری می شود .  که تا صبح امروز، آب موجود پشت سدهای در حال بهره برداری  1324 میلیون متر مکعب می باشد.ولیکن با لحاظ حجم مرده، میزان 35 درصد یعنی 857 میلیون متر مکعب آب بصورت مفید قابل استفاده می باشد .

ایشان ادامه داد سدهای نرگسی با حجم 113 میلیون متر مکعب در شهرستاان کازرون، سد شهید سلیمانی با حجم 201 میلیون متر مکعب در شهرستان کوار و سد هایقر با حجم 226 میلیون متر مکعب در شهرستان فیروز آباد در دست اجرا و  سدهای چروم در شهرستان کازرون، سد پارسیان در شهرستان ممسنی و سد تنگ سرخ در شهرستان شیراز در حال مطالعه می باشند.

رییس هیات مدیره  آب منطقه ای فارس با اشاره به برتر شدن شرکت در اجرای مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به استان فارس ادامه داد  8 پروژه شامل 3 سد و 5 خط انتقال آب در دور اول سفر رییس جمهور مصوب شد که در دور دوم سفر هیات دولت به فارس  4 پروژه به ارزش روز بیش از ده هزار میلیارد تومان آماده بهره برداری می باشد . وی اضافه کرد خوشبختانه  پروژه خط دوم انتقال آب شرب از سد درودزن به شیراز به ارزش روز 6000 میلیارد تومان یکی  از مصوبات دور اول سفر  با تلاش کلیه دست اندرکاران و فعالیت جهادی و شبانه روزی به نتیجه رسید و این شرکت توانست بخش بیشتری از آب شرب مورد نیاز شیراز را از منابع آبهای سطحی تامین کند .

بدری افزود اجزای طرح خط دوم انتقال آب شرب از سد درودزن شامل حفاری ولوله گذاری ۷۸هزار متر مسیری کوهستانی و صعب العبور، لوله گذاری فولادی در اقطار ۱۸۰۰ تا۱۴۰۰ با انجام چند صد هزار پاس جوش به صورت فنی و دقیة،  حفر تونل دستی به طول ۴۴۴۰ متر که علاوه بر کوتاهتر شدن مسیر ، با حذف ایستگاه پمپاژ دوم با هزینه ای چند برابری ، صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه های نگهداری در مدت زمان بهره برداری را کاهش میدهد،  دو هزار پاس انفجار برای حفاری تونل و ترانشه های سنگی ،  احداث تصفیه خانه ای بزرگ به ظرفیت ۳۰۰۰ لیتر در ثانیه ، ساخت ایستگاه پمپاژ برای انتقال آب به ارتفاع 250 متری ،  احداث سه مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی با مجموع ۶۰ هزار متر مکعب ،  احداث پست برق ۶۶ به ۶/۳ کیلو وات و  عبور حدود ۱۵ هزار متر پایانی در داخل شهر و بولوارهای مسیر با کمترین حجم ترافیکی و در مجموع 10 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه با بکار گیری پرنسل مورد نیاز با میانگین سنی 35 سال از نکات قابل توجه پروژه می باشد.

رییس هیات مدیره شرکت آب منطقه ای فارس گفت از اهم اقدامات شاخص در دولت جدید کسب مقام اول در بین دستگاههای اجرایی استان در خصوص اجرای طرح های مصوب سفر ریاست جمهور در موعد مقرر ، ایجاد بستر لازم در راستای تجهیز منابع آبی استان به ابزار اندازه گیری هوشمند ( انعقاد دو فقره تفاهم نامه با شرکت های آستان قدس رضوی و صنایع الکترونیک ایران)، مدیریت منابع مصارف و توزیع آب در پایین دست سدهای بهره برداری با رویکرد مهار تورم و رشد تولید از جمله رهاسازی و توزیع 426 میلیون متر مکعب آب از سد درودزن که منجر به تولید بیش از 400 هزار تن گندم شده است .

بدری همچنین گفت شرکت اب منطقه ای در حوزه پدافند غیر عامل توسط محمد هادی ایمانیه استاندار فارس،حایز مقام برتر بین دستگاههای اجرایی استان شده است .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای در پایان ضمن تسلیت به مناسب حادثه تروریستی سومین حرم اهل بیت(ع) حضرت  شاهچراغ در شامگاه 22 مردادماه، از اصحاب رسانه بخاطر انعکاس مسایل به منظور حل و فصل مشکلات آب تشکر کرد و ضمن دعوت از آنها به مساعدت در امر مهم نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه آب در تمامی بخش های شرب و صنعت و کشاورزی،  تشکر و قدردانی کرد.

 

لازم به ذکر است در پایان نمایندگان و گزارشگران رسانه های جمعی در فضایی دوستانه و صمیمی به طرح سوالات خود در حوزه گسترده آب پرداختند و توسط مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس پاسخ های لازم را دریافت کردند .

 

 

 

کد خبر: 2143
  تاریخ خبر : 23 مرداد 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 23 مرداد 1402
 روابط عمومی
 415
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 18
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 4,834
  • بازدید دیروز : 4,087
  • کل بازدید : 6,053,270
  • آخرین به روزرسانی : 8 اردیبهشت 1403 12:39:57
  • شناسه IP شما : 18.219.63.90

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :