|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

همایش هم اندیشی دبیران شورای اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان فارس:

با حضور استاندار فارس، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و مدیر ستاد اقامه نماز استان به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای، استاندار فارس در همایش هم اندیشی دبیران شورای اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان فارس گفت در راستای بر پا داشتن نماز، صفت زیبای قناعت بخصوص در حوزه منابع آب در جامعه فرهنگ سازی خواهد شد.

                      دکتر محمد هادی ایمانیه، در نشست دبیران شورای اقامه نماز استان که به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای فارس برگزار شد طی سخنانی، بر لزوم مدیریت مصرف آب در ادارات و دستگاه‌های دولتی تاکید کرد و افزود: ادارات و دستگاه‌ها می‌توانند در بخش آب شرب با استفاده از شیرهای پدالی و خودکار در وضوخانه‌ها به ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب کمک کنند.  وی ادامه داد: البته استفاده از این تجهیزات در مقایسه با حدود چند میلیارد مکعب مصرف آب استان در تمام حوزه‌ها شاید به لحاظ کمیت کمک چندانی به کاهش چشمگیر مصرف آب نمی‌کند اما می‌تواند به عنوان یک اقدام در جهت فرهنگ سازی مصرف بهینه آب تاثیر گذار باشد.

وی اظهار کرد: قطعا به دنبال انجام چنین اقداماتی است که می توانیم در بخش آب کشاورزی که بیشترین حجم تامین آب استان فارس را به خودش اختصاص می دهد از کشاورزان انتظار داشته باشیم  کاشت سنتی و غرقآبی محصولات را محدود کرده و به سمت استفاده از روش های نوین آبیاری بروند همچنین در بخش آب صنعت از صنعتگران بخواهیم با تغییر تکنولوژی و استفاده از فناوری های نوین و بازچرخانی و استفاده از پساب ، مصرف آب را به حداقل برسانند.

 استاندار فارس گفت: سالانه هزینه بسیاری صرف تامین آب می شود که با توجه به لزوم حفاظت از منابع آبی و پرهیز از اسراف که از آموزه‌های دین اسلام  هست، ضرورت دارد بخشی از این هزینه ها صرف فرهنگ سازی مصرف بهینه آب شود.

ایمانیه، از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس خواست در کمترین زمان ممکن، وضعیت نمازخانه‌های ادارات استان را بررسی کرده تا نسبت به رفع مشکلات و کمبودهای احتمالی اقدام شود

وی ادامه داد: نمازخانه ها باید هم از نظر فضای فیزیکی و هم از نظر تجهیزات، تامین باشند و برای پرسنل و مراجعان به ادارات جذابیت داشته باشند.

در ابتدای همایش سیاوش بدری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان خلاصه‌ای از وضعیت منابع آب استان فارس و میزان بارندگی و آب پشت سدهای در حال بهره برداری را ارائه داد .

رییس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای  گفت در کنار وظیفه ذاتی و فرهنگ دینی برآمده از فقه شیعی، اقامه نماز جماعت همه روزه در نمازخانه شرکت اب منطقه ای برگزار می شود و عزیزان روحانی در قریب به اتفاق کارگاههای فعال طرح های منابع آب حضور  دارند.

در ادامه همایش، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور  در این نشست با تقدیر از اقدامات انجام شده برای ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی گفت :در یک نظر سنجی نود درصد از جامعه آماری گفتند ما نماز را از خانه یاد گرفتیم، سرمایه گذاری فرهنگی  خانواده بسیار مهم است ، مادر در خانواده فرهنگ  نماز خوانی را برای فرزند آغاز و در مدرسه نهادینه می‌شود؛ بنا بر این تمرکز ترویج فرهنگ نماز خوانی بایستی بر خانواده و مدرسه متمرکز شود.

 احمد زرهانی در ادامه افزود: ، ارتباط با روحانیت بسیار مهم است ، تعامل با علما رمز پیروزی است ، روحانیت باید بتواند با نسل نو ارتباط پیدا کند ،  تلخی ها تحمل شود، روحانیت باید پاسخگوی نسل جوان باشد و شبهه را از بین ببرد. وی ادامه داد : در محیط های اداری هم روحانیت باید حضور موثر داشته باشد ، کارمندان انسان هایی با خدا هستند باید فرصت نماز جماعت در محیط اداری فراهم شود، کارفرمایان هر چند دغدغه خروجی بهینه شرکت متبوع خود را دارند ولیکن به موازات آن در محیط‌های اداری اتاق فکر تشکیل شود و فرهنگ نماز خوانی  ترویج داده شود.

وی ادامه داد: حکومت مبتنی بر عدل آخر الزمان را دنبال می‌کنیم و با شناخت تحولات و مهندسی تولید محتوا، حوزه نماز می‌تواند نقش تأثیرگذاری در جامعه داشته باشد.

 

لازم به ذکر است همایش هم اندیشی دبیران شورای اقامه نماز دستگاههای اجرایی استان فارس با حضور دکتر ایمانیه استاندار فارس و سید احمد زرهانی معاون ستاد اقامه نماز کشور و سید حسین ذوالانوار مدیر ستاد اقامه نماز،استان فارس به میزبانی شرکت آب منطقه ای فارس برگزار گردید. در پایان از زحمات حاج آقا قاسمی نماینده دبیران اقامه نماز دستگاههای اجرایی استان طی زحمات سه سال تشکر و قدردانی شد و سپس رای گیری به منظور انتخاب نماینده دبیران در سه سال آتی انجام شد و سید عبدالرحیم محدث دبیر شورای فرهنگی و اقامه نماز شرکت آب منطقه‌ای فارس به عنوان نماینده دبیران استان انتخاب و توسط حاج آقا سقاچی قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس معرفی گردید.

کد خبر: 2186
  تاریخ خبر : 13 آذر 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 13 آذر 1402
 روابط عمومی
 503
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 37
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 1,313
  • بازدید دیروز : 6,555
  • کل بازدید : 6,065,930
  • آخرین به روزرسانی : 9 اردیبهشت 1403 13:57:22
  • شناسه IP شما : 3.141.24.134

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :