|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

قاضی کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی شرکت آب منطقه ای فارس:

در بسیاری مواقع رسیدگی و انشای رای در پرونده های آبی حتی از بررسی و صدور رای بسیاری از پرونده های کیفری دادگاهی به مراتب دشوارتر و وقت گیرتر است

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای فارس؛ جلسه هماهنگی با شعبات چهارگانه رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی شرکت اب منطقه ای فارس برگزار شد.

بر اساس این گزارش  محمد رضا احمدی دبیر کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی گزارشی از عملکرد و تعداد پرونده های رسیدگی شده و در دست اقدام کمیسیون ارایه داده و خواهان توجه بیشتر بخصوص از  لحاظ تامین نیروی انسانی شد.

در ادامه جلسه قاضی محمود زراعت پیشه  رییس شعبه یکم، قاضی رشید رشیدی رییس شعبه دوم، قاضی حسین سلطانی فر رییس شعبه سوم و قاضی بیژن کشاورز رییس شعبه چهارم کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی طی سخنانی نظرات خود را بیان کردند و با توجه به ازدیاد پرونده های در دست رسیدگی، خواهان دقت نظر بیشترکارشناسان و مدیران و روسای منابع آب شهرستانها در پرونده ها به منظور شفاف تر شدن موضوع در کمیسیون صدور پروانه های شرکت آب منطقه ای شدند .

قضات شعبات چهار گانه اضافه کردند این شفافیت منجر به تصمیم نهایی در کمیسیون صدور پروانه شرکت اب منطقه ای شده و از ورود بی مورد پرونده ها به کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی کاسته می شود.

علی اکبر بازیار مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب در این زمینه با اشاره به مصداق هایی از صحنه سازی و ارایه به کمیسیون برای اخذ مجوز، لزوم پایش مستمر را از ضروریات حوزه حفاظت دانست و پیشنهادات خوبی را ارایه داد.

در این جلسه کارشناسان فنی شعبه های چهارگانه کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی علی هاشمی کارشناس شعبه یکم ، علی زارع کارشناس شعبه دوم ، نادر خانبازی کارشناس شعبه سوم و محمد رضا احمدی کارشناس شعبه چهار و همچنین سرکار خانم خراسانی کارشناس حقوقی کمسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی پیشنهادات سازنده ای را ارایه دادند.

در پایان جلسه سیاوس بدری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای طی سخنانی ضمن خیر مقدم خدمت قضات محترم از زحمات و زمانی که صرف رسیدگی به پرونده های کمیسیون رسیدگی به امور  آبهای زیرزمینی متحمل می شوند قدردانی و تشکر کرد.

بدری در ادامه با اشاره به آیه شریفه  14 سوره علق که می فرماید:

 أَلَمۡ یَعۡلَم بِأَنَّ ٱللَّهَ یَرَىٰ ( آیا او نمی داند که خدا می بیند )

ادامه داد مقرر شده است اتاق کلیه همکاران این آیه شریفه در قاب مخصوص در دید همکاران قرار گیرد.

رییس هیئت شرکت آب منطقه ای فارس افزود  اقدامات بسیار خوبی که در محل استقرار کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی انجام شده است. از جمله این اقدامات پایش مستمر  رفت و آمدهای بی مورد به محل کمیسیون با نصب دوربین مدار بسته می باشد تا خدای ناکرده در روند رسیدگی به پرونده ها خللی وارد نشود .

سیاوش بدری اضافه کرد تمامی ما خدمتگزاران مردم خوب و شریف استان  هستیم بخصوص در موضوع  اظهار نظر کمیسیون صدور پروانه ها و رای کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی که در روند معیشت کشاورزان تاثیر گذار هست بایستی از کلیه ابزار بهره برده و تمامی هم و غم خود را بکار گیریم تا خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نشود .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای در پایان گفت برگزاری جلسات منظم بین حوزه حفاظت و بهره برداری و اعضای کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی می تواند به شفافیت فرایند های موجود کمک کند ضمن اینکه مقرر هست در ساماب (سامانه یکپارچه حفاظت و بهره‌برداری منابع آب و امور مشترکین ) روند نوبت دهی و رسیدگی به پرونده ها اضافه شود و در آینده ای نزدیک تمام مراحل بصورت غیرحضوری انجام شود.

لازم به ذکر است کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی بر اساس ماده واحده  قانون تعیین تکلیف چاههای فاقد پروانه بهره برداری مصوب 1389/04/13 تشکیل شد . استان فارس به دلیل تعدد منابع آبی بیشترین شعبه را در بین شرکت های آب منطقه ای کشور دارد و  دارای چهار شعبه رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی می باشد که از بدو تشکیل تا کنون تعداد 15700 پرونده به دبیر خانه کمیسیون وارد شده و تعداد 13000 پرونده مورد رسیدگی توسط شعبات چهارگانه قرار گرفته است .

 

 

کد خبر: 2189
  تاریخ خبر : 22 آذر 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 22 آذر 1402
 روابط عمومی
 391
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 25
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 6,299
  • بازدید دیروز : 9,626
  • کل بازدید : 6,064,361
  • آخرین به روزرسانی : 9 اردیبهشت 1403 13:57:22
  • شناسه IP شما : 52.14.130.13

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :