|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

انجام طرحهاي كوچك و بزرگ جهت تأمين آب شرب، صنعت و كشاورزي از مهمترین اهداف معاونت طرح و توسعه آب منطقه ای فارس است

معاون طرح و توسعه آب منطقه ای فارس:

انجام طرحهاي كوچك و بزرگ جهت تأمين آب شرب، صنعت و كشاورزي از مهمترین اهداف اين معاونت است

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای فارس بيان کرد: ساماندهي در نحوه برگزاري مناقصه ها و انتخاب مشاورين و پيمانكاران از جمله اقدامات معاونت طرح و توسعه است و اين معاونت، عمدتاً هماهنگ كننده بين پنج حوزه مديريتي زیرمجموعه اين معاونت بوده كه دفتر تجهيز منابع مالي و مشاركتهاي مردمي، گروه طرحهاي استاني، دفتر قراردادها، دفتر فني و دفتر طرحهاي توسعه منابع آب را در بر مي گيرد.

مهندس محمدکاظم کریمی صالح، كنترل و نظارت كلي بر مجموعه طرحهاي عمراني در سطح شركت آب منطقه اي كه در محدوده استان در حال انجام است را از ديگر وظايف اين معاونت دانست و گفت: تا هنگاميكه اين گونه طرحها به اتمام نرسيده باشند، وظيفه مجموعه همكاران در اين بخش است كه مسائل و مشكلات مربوط به طرحها و پروژه ها، را پيگيري نموده و پس از اتمام آنها، به حوزه معاونت بهره برداري، جهت استفاده و بهره برداري تحويل گردد.

معاونت طرح و توسعه شرکت افزود: مكانيزه كردن اطلاعات اين حوزه یکی از اقدامات مؤثر اين بخش است و در كنار برقراري عدالت نسبی در برگزاري مناقصات، سر و سامان دادن به صورت وضعيتهاي قطعي، خاتمه دادن به پيگيري و رفت و آمد غیرضروری پيمانكاران و مشاوران، و هماهنگي با حوزه ذيحسابی طرحهاي عمراني را از ديگر اقدامات اين معاونت برشمرد.

ایشان خاطرنشان كرد: تمام تلاش این معاونت، بر اين بوده كه انتخاب اصلح در مناقصات انجام پذيرد، كه اين امر بستگي به نوع قرارداد و حجم عمليات اجرائي دارد و براساس نياز واقعي و رتبه بندي لازم، پيمانكاران و مشاوران انتخاب مي شوند.

معاون طرح و توسعه آب منطقه اي با تأكيد بر اينكه در مناقصات سعي شده حق كسي ضايع نگردد افزود: در اين راستا، اطلاعيه ها عمدتاً به صورت فراخوان و از طرق قابل دسترسي براي همه انجام مي شود و مي توان گفت كه در طول مدت پنج سال، کمترین اعتراضی در اين خصوص وجود داشته كه با توضیح برطرف شده است.

وي در ادامه، در رابطه با وظايف اين معاونت در بخش طرحهاي استاني گفت: در اين بخش، با مديران امور آب شهرستانها، فرمانداران و نمايندگان محترم مجلس به صورت دائم در ارتباط هستيم و براي شناسائي طرحهاي مفيد و داراي بازده براي مردم، انتخاب پيمانكاران و مشاورين توانمند از طريق مجاري قانونی مربوط به خود دنبال مي شود و براساس اعتباراتي كه از محل اعتبارات استاني دريافت مي كنيم، كار را پيش می بریم.

مهندس كريمي صالح در رابطه با رفع مشكلات فني طرحها توسط اين معاونت گفت: طرحها و پروژه هاي اين شركت، پيچيدگي هاي فني مربوط به خود را دارد و برخي از پروژه ها به منزله گذراندن كليه واحدهاي درسي مقطع دكترا در دانشگاهها است، ضرورت وجود متخصص خود را در رشته و موضوع مربوطه طلب مي كند.

بر اين اساس، براي حل مشكلات فني احتمالي، كميته هاي فني تشكيل مي گردد و از اساتيد دانشگاهي مجرب، كارشناسان خبره بومي و غيربومي و از همكاران با تجربه و توانمند با حضور مستمر در طرحها و پروژه ها استفاده مي شود.

وي تقويت مشاركت مردم در طرحها را از رويكردهاي اصلي اين معاونت برشمرد و گفت: اهميت نقش مردم در طرحها و برنامه هاي اين شركت سبب شده تا در مدت تصدي در اين مسئوليت، به طور مستمر با همكاران این بخش تعامل داشته و با حضور این عزیزان جزئيات بررسي گردیده است؛ چرا كه هرگاه مردم حضور داشته و در صحنه باشند در تمام زمينه ها قطعاً موفقيت حاصل مي شود: بنابراين، با انجام مطالعات اجتماعي با كمك مشاورين علوم اجتماعي و همراهي مردم، امور اين دفتر به نحو احسن و به خوبي انجام مي شود.

معاون طرح و توسعه آب منطقه ای فارس، با اشاره به برگزاري حدود 70 كارگاه كوچك و بزرگ در سطح استان، انجام طرحهاي كوچك و بزرگ و خدمت به مردم در زمينه اجراي طرحهاي تأمين آب شرب، صنعت و كشاورزي را از جمله اهداف اين معاونت عنوان كرد و گفت: علي رغم وجود مشكلات، اين معاونت سعي كرده تاكنون با استفاده از نيروي انساني كارآمد و كارشناسان مجرب، وظايف خود را به بهترين شكل ممكن انجام دهد. بحمدالله نیروی انسانی به اندازه کافی در زمینه های مختلف، از ابتدای انقلاب تا کنون تربیت شده اند. خوشبختانه جمهوري اسلامي، داراي كارشناسان بسيار مجرب و دانا در زمينه سدسازي است و با توجه به توليد تجهيزات از جمله تجهيزات هيدرومكانيكال و ابزار دقيق در كشور، در كنار وجود مصالح مورد نياز، كارها و امور به خوبي و سرعت انجام می گيرد و اقتصاد كشاورزي مردم و صنايع مرتبط، هرچه بهتر در زمينه نياز آبي حمايت می شود.

وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی و ظهور حضرت مهدی (ع) صاحب الزمان، سلامتی مقام معظم رهبری و همه دلسوزان نظام و انقلاب، همکاری و مساعدت بیشتر مدیران در جهت پیشبرد اهداف نظام را از خداوند متعال خواستار شد.

کد خبر: 355
 959
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 38
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 3,028
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 6,071,164
  • آخرین به روزرسانی : 11 اردیبهشت 1403 13:59:55
  • شناسه IP شما : 3.128.205.109

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :