|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

بهره برداري اصولي و ايمن از كليه تأسيسات آبي، مهم ترين رويكرد دفتر بهره برداري و نگهداري از تأسيسات آبي است

رييس دفتر بهره برداري و نگهداري از تأسيسات آبي شركت سهامي آب منطقه اي فارس:

بهره برداري اصولي و ايمن از كليه تأسيسات آبي، مهم ترين رويكرد اين دفتر است

مهندس اردشير محمدي با اشاره به اهميت تأسيسات آبي، بهره برداری، نگهداري، تعميرات، مرمت و بازسازي اين تأسيسات و استفاده از منابع آب هاي سطحي را از جمله وظايف اين دفتر برشمرد و افزود: مديريت، هدايت و راهبري پروژه هاي نگهداري و تعميرات به عنوان نماينده مجري طرح از ديگر وظايف اين دفتر است و در كنار آن، مديريت، هدايت و راهبري بيش از 10 پروژه عمراني و استاني بعنوان مجري طرح، مديريت و بهره برداري از سدهاي مخزني، مديريت و بهره برداري از نيروگاههاي برق آبي، مديريت و بهره برداري از شبكه هاي آبياري و زهكشي و آبرساني شهري و صنعتي ديگر وظايف اين بخش را شامل ميشود.

وي با بيان اين مطلب كه در سال جاري، 13 جلسه كميته كارشناسي تخصيص آب استان برگزار شده است گفت: بيش از 170 پرونده تخصيص منابع آب سطحي و زيرزميني بررسي شده و هماهنگي و نظارت بر توزيع آب كشت شتوي در سه ماهه اول سال و توزيع خاك آب در مهر و آبان ماه سال جاري از ديگر اقدامات انجام گرفته در زمينه آبهاي سطحي از سوي اين دفتر است.

مهندس محمدي در ادامه از انجام مأموريتهاي مختلف در جهت نظارت بر توزيع آب و كارشناسي درخواستهاي صنعتي، كشاورزي و غيره خبر داد و گفت: شركت در جلسات كميسيون تحويل موقت و قطعي 8 پروژه اجرا شده در مناطق مختلف استان، پاسخگويي به مراجعات متقاضيان و بهره برداران منابع آب سطحي، انجام مراحل مختلف صدور مجوز اجراي آبياري نوين در شهرستانهاي شيراز، اقليد،‌ ممسني، داراب، مرودشت و صدور 8 پروانه بهينه آب كشاورزي در حوزه آبهاي سطحي در دفتر بهره برداري و نگهداري از تاسيسات آبي صورت گرفته و  با شركت در چندين جلسه كميته مديريت منابع آب شهرستان، اطلاعات مربوط به تقاضاهاي تخصيص آب ارائه شده است.

وي از بررسي بيش از يكصد پرونده در جلسات كميته كارشناسي آب استان خبر داد و  صدور موافقتنامه تخصيص آب به حدود 30 فقره مربوط به تقاضاي كشاورزي، صنعتي، شرب و بهداشت را كه مورد موافقت كميته هاي مربوطه قرار گرفته، از ديگر اقدامات اين دفتر طي 8 ماهه نخست سال جاري دانست و همكاري با واحد رسيدگي به شكايات در جهت پاسخگويي به شكواييه هاي واصله را گام مؤثري در پاسخگويي و خدمت به مرد عنوان كرد.

رييس دفتر بهره برداري و نگهداري از تأسيسات آبي، نگهداري و تعميرات سدهاي درودزن، ايزدخواست و نيروگاههاي برقابي درودزن، شهيد طالبي، ملاصدرا را از جمله فعاليتهاي اين گروه در زمينه نظارت بر نگهداري و تعميرات تأسيسات آبي برشمرد و افزود: نگهداري و تعميرات خط لولة آبرسانی شيراز از سد درودزن و مديريت و نظارت بر عمليات شبكه هاي آبياري و زهكشي در قالب 4 قرارداد جداگانه با شركت بهره برداري استان فارس شامل شبكه مدرن آبياري و زهكشي درودزن، شبكه هاي آبياري و زهكشي كربال، كامفيروز و جنوب فارس از ديگر اقدامات اين دفتر است و كليه اطلاعات و مراحل انجام اين فعاليت ها از طريق سيستم هاي سيمتا و DIS  و تهيه هارد كپي به شركت مديريت منابع آب ارسال و مورد تصويب قرار مي گيرد.

وي در خصوص فعاليتهاي انجام شده براي نگهداري سدها گفت: تا كنون مرمت و بازسازي نيروگاه سد درودزن و مطالعات علاج بخشي اين سد، همچنين مطالعات علاج بخشي سد ايزدخواست در اين زمينه انجام شده و بازسازي تأسيسات سد درودزن و سد ايزدخواست در دست انجام است.

محمدي با بيان اين مطلب كه بهره برداری اصولی و ایمن از کلیه تأسیسات آبی مطابق با استانداردهای روز دنیا يكي از مهمترين رويكردهاي اين دفتر است خاطر نشان كرد: استفاده از دانش روز در زمینه مدیریت بهره برداری و نگهداری از کلیه تأسیسات آبی، از جمله سیاستهای کلی دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی است و برون سپاری وظایف تصدی گری در فعالیتهای بهره برداری و نگهداری بر اساس فرایندی مناسب، استفاده از تخصص و توان شرکتهای خصوصی واجد شرایط در اين موارد و تعمير، نگهداری مناسب و انجام به موقع کلیة تأسیسات آبی، ديگر رویکردهاي اين دفتر در زمینة نگهداري از تاسيسات و برنامه ریزی در سال آینده را شامل ميشود.

وي ميزان اعتبارات سال 1390 در بخش نگهداری و تعمیرات را 13160 میلیون ریال عنوان كرد و افزود: مبلغ 10452 میلیون ریال آن جذب و هزینه شده است و در بخش مرمت و بازسازی نیز ميزان اين اعتبار 31600 میلیون ریال بوده که مبلغ 18433 میلیون ریال آن جذب و هزینه شده است. در سال 91 نیز اعتبارات بخش تعمیر و نگهداری مبلغ 13400 میلیون ریال و در بخش مرمت و بازسازی 24984 میلیون ریال است.

محمدي خاطرنشان كرد: در بحث درآمدزايي، در صورت همکاری سایر بخشهای شرکت و بهره برداری اصولی از تأسیسات، همچنین سرویس، نگهداری و انجام تعمیرات به موقع و همچنين بکارگیری تجهیزات مناسب، می توان با استفاده بهینه از منابع آب از طریق تأمین و تحویل مطمئن آب بویژه به مشترکین بخش صنعت، درآمد شرکت را به نحو قابل ملاحظه ای افزایش داد. كه این امر می تواند در صنایع وابسته به خط لولة سد درودزن از طریق ساماندهی کلیة صنایع موجود در مسیر و نصب کنتورهای جدید و مجهز محقق شود.

وي، اعمال نظرات بهره بردار، در زمان مطالعه، عقد قراداد و تعیین شرح خدمات پیمانکاران و مشاوران، و همچنین اجرای پروژه های بزرگ آبی را گام موثر در بهبود اين بخش دانست و افزود: توجه بيشتر به مسائل مرتبط با نگهداری و بهره برداری از تأسیسات آبی، سبب خواهد شد تا شاهد متروکه شدن، کاهش راندمان و در نتیجه اتلاف منابع ملی نباشیم.

 

 

 

کد خبر: 375
 996
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 19
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 1,171
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 6,086,025
  • آخرین به روزرسانی : 12 اردیبهشت 1403 14:24:29
  • شناسه IP شما : 18.118.30.253

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :