|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آب فارس با برنامه ريزي هاي موفق در شمار پنج شركت برتر كشور در صنعت آب بوده است

مهدوي فر:

آب فارس با برنامه ريزي هاي موفق در شمار پنج شركت برتر كشور در صنعت آب بوده است

 

 

جلسه شوراي بهبود مديريت شركتهاي آب منطقه اي هرمزگان، فارس، بوشهر و سيستان و بلوچستان در شركت سهامي آب منطقه اي فارس برگزار شد.

در اين جلسه كه با حضور مدير كل دفتر نوسازي و بهبود مديريت شركت مديريت منابع آب ايران، مديران دفتر  بهبود مديريت استانهاي هرمزگان، بوشهر و فارس و جمعي از معاونين شركت سهامي آب منطقه اي فارس برگزار گرديد، مهندس كرمي مقدم با ارائه گزارشي از وضعيت آب استان به معرفي محدوده مطالعاتي حوزه هاي آبريز درجه 1 و 2 و ارتفاعات و دشتهاي فارس پرداخت و تعامل با استانهاي همجوار را گامي مؤثر در فعاليتهاي مطالعاتي منابع آب اين استان دانست.

وي در ادامه با اشاره به اينكه ده درصد بارش كشور متعلق به استان فارس است گفت: 6216 ايستگاه پايش سطحي و زيرزميني به ثبت و اندازه گيري ميزان آب موجود در استان مي پردازند كه استخراج اين آمار و انتقال آن به سايرين، سبب برنامه ريزي براي استفاده بهينه از منابع آب موجود مي گردد.

كرمي مقدم، ميزان مصرف بيش از تغذيه دشت ها را عامل افت سطح آب 62 دشت از 104 دشت فارس عنوان كرد و گفت: تلاش بيشتر بر اين است تا سهم مصرف آب صنعت افزايش يافته و با استفاده از آبياري هاي تحت فشار يا سيستم هوشمند، سهم مصرف اصلاح شود.

وي در ادامه با ارائه گزارش از ساختار سازماني و كيفيت نيروي انساني آب منطقه اي فارس، تخصص، دانش و روابط و مناسبات افراد و مشاغل در بخش هاي مختلف شركت را، وسيله مناسبي براي رسيدن به اهداف شركت دانست و سازماندهي مناسب كميته هاي مختلف در دفتر بهبود مديريت را مثمرثمر در اين بخش خواند.

مهندس مهدوي فر، نيز با اشاره به اهميت خرد جمعي به عنوان مهم ترين اصل مديريت و دستيابي به اهداف سازماني، گردهم آيي دفاتر بهبود مديريت به عنوان هسته عملياتي انجام امور، را ضروري بر شمرد و اضافه كرد: شناختن جايگاه دفاتر بهبود مديريت در شركتها، سبب ايجاد تحولات مهم مي شود و امرزوه عدم توجه به دو مقوله برنامه ريزي و نظارت و كنترل، سبب شده تا شاهد چالش هاي مديريتي بزرگتر باشيم.

مدير كل دفتر نوسازي و بهبود مديريت شركت مديريت منابع آب ايران، نزديكي و تعامل ميان دفاتر مديريت را در اين جلسات ، ارزشمند خواند و ادامه داد: افزايش تعامل و همكاري و نزديك كردن متوليان دفاتر بهبود مديريت در شركتهاي تابعه مادر، انسجام بخشي به فعاليتهاي اين دفاتر در بخش آب، هم انديشي به منظور شناسايي مشكلات و چالش ها در حوزه بهبود مديريت و ايجاد فضاي باز و مساعد براي بررسي و رسيدگي به آنها، ارتقاء و اهميت دفاتر و جايگاه آنان در سطح شركتها و جلوگيري از فرسودگي شغلي در دفاتر بهبود، در اين جلسات مطرح و بررسي مي شود.

وي با بيان اين خبر كه در نيمه اسفند ماه برنامه عملياتي به كليه دفاتر استانها ابلاغ مي شود، خاطر نشان كرد: مدير موفق مديري است كه به برنامه ريزي توجه كند، بر اين اساس و با توجه به اينكه آب فارس تا كنون با برنامه ريزي هاي موفق، در شمار پنج شركت برتر صنعت آب كشور بوده است، اميدواريم با مطرح نمودن پرسش ها و دغدغه هاي ذهني مديران دفتر بهبود مديريت و ارائه گزارش عملكرد و اقدامات، به برتر بودن همواره اين شركت كمك نمائيم.

مهدوي فر، تأكيد كرد: عملكرد مطلوب يك مدير به عملكرد مطلوب كساني بستگي دارد كه با وي همكاري
 مي كنند و رابطه ميان بهبود مديريت عملكرد شركتها رابطه اي مستقيم است كه عدم توجه جدي به اين مقوله، سبب كاهش بازده مطلوب مي شود و اميد است با آسيب شناسي اين مسئله در اين جلسات و بررسي نگرش راهبردي و بلند مدت اين مشكلات برطرف شود.

وي، عدم پاسخگويي و نظارت در نظام مديريتي، عملكرد گروهي ضعيف و طراحي وظايف را از جمله مشكلات و مسائل در تحول شركتها دانست و افزود: ساختار سازماني نامناسب، عدم استفاده از رويكردهاي عملي و مقاومت در برابر تغيير، از ديگر مشكلاتي است كه مانع تحول شركتها مي شود.

مهدوي فر ابراز اميدواري كرد اجراي درست برنامه ها و خرد جمعي و عملكرد مناسب همكاران در دفاتر سبب پيشبرد بهتر اهداف سازمانها گردد.

عباس لشني زادگان، معاون پشتيباني و مالي آب منطقه اي فارس نيز بهبود مديريت، بازنگري و باز انديشي و آسيب شناسي سيستم مديريت را سبب بهبود و برداشتن گامهاي مؤثر دانست و خلق سرمايه هاي فكري را فرايند هوشمندانه در راستاي انجام موفق كارها برشمرد.

وي اطلاعات و مهارتها در سازمانها را حافظه سازماني خواند كه بايد با انسجام بخشي و طبقه بندي آنها به برنامه هاي بهتري براي مديريت رسيد.

 

کد خبر: 380
 960
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 25
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 1,236
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 6,086,090
  • آخرین به روزرسانی : 12 اردیبهشت 1403 14:24:29
  • شناسه IP شما : 18.118.171.20

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :