|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

كاهش هزينه ها و افزايش بهره وري، مهم ترين رويكرد دفتر برنامه ريزي آب و بودجه بوده است

گشتاسبي:

كاهش هزينه ها و افزايش بهره وري، مهم ترين رويكرد دفتر برنامه ريزي آب و بودجه بوده است

 

  مدير دفتر برنامه ريزي آب و بودجه شركت آب منطقه اي با اشاره به اينكه برنامه ريزي در دو بخش مالي و فيزيكي توسط اين دفتر انجام ميشود گفت: در بحث برنامه ريزي مالي، در دو بخش بودجه جاري و طرحهاي عمراني برنامه ريزي صورت مي گيرد و پس از گرفتن اعتبار، تخصيص و نظارت بر نحوه هزينه كردن اعتبارات نيز به وسيله اين دفتر انجام مي شود.

     مهندس محسن گشتاسبي، دريافت دستورالعمل ها و بخشنامه هاي مرتبط با نظام تخصيص آب را از جمله وظايف اين دفتر دانست و افزود: اين دستورالعملها و بخشنامه ها كه از طريق دفتر برنامه ريزي كلان آب و آبفا وزارت نيرو و نيز شركت مادر تخصيصي ارسال گرديده است جهت اجرايي شدن به واحدهاي ذيربط در سطح شركت ارسال مي گردد. دركنار اين، دفتر برنامه ريزي آب و بودجه، وظيفه هماهنگي و  برنامه ريزي هاي لازم به منظور اخذ مجوز تخصيص منابع آب سطحي و زيرزميني را بر عهده دارد و پس از دريافت مجوز تخصيص، مسئوليت پايش آن را از طريق دريافت گزارش هاي عملكرد، ارسال شده از سوي حوزه معاونت حفاظت و بهره برداري شركت عهده دار است.

وي،‌ با بيان اينكه نظارت بر پيشرفت فيزيكي طرحهاي عمراني متناسب با اعتبارات اختصاص يافته و پيگيري طرحهاي جديد و تخصيص آب بر عهده اين دفتر است، در رابطه با  فعاليتهاي دفتر براي برنامه ريزي در زمينه آب و بودجه افزود: تهيه گزارش هيأت مديره به مجمع، پيش نويس بودجه جاري و طرحهاي سال آينده، مبادله موافقت نامه هاي طرحهاي عمراني و تهيه گزارش حسابرسي طرحها، عمده فعاليتهاي اين دفتر است.

مدير دفتر برنامه ريزي آب و بودجه ضمن تشريح وظايف اين بخش، هماهنگي در تدوين و تصويب تعرفه آب در بخشهاي مختلف مصرف از منابع آب سطحي و زيرزميني را از وظايف اين دفتر در بخش اقتصاد آب برشمرد و افزود: اين امر در سطح شركت در قالب برگزاري جلسات كميته كارشناسي تعرفه آب و ارائه پيشنهادات مربوط به تعرفه به هيئت مديره شركت جهت بررسي صورت ميگيرد.

وي در ادامه به بيان فعاليتهاي انجام شده در بخش تخصيص آب پرداخت و گفت: علاوه بر پيگيري اخذ مجوز تخصيص آب از منابع زيرزميني در برنامه هاي پنج ساله، از جلمه اخذ مجوز تخصيص برنامه پنجساله پنجم، تا كنون موفق به دريافت مجوز تخصيص آب قطعي 11 مورد از طرحهاي توسعه منابع آب، شامل سدهاي در دست مطالعه، اجرا  و در دست بهره برداري در سطح استان شده ايم و در خصوص تخصيص سه مورد از طرحهاي توسعه منابع آب و تخصيص آب جهت 6 مورد از درخواستهاي سازمان جهاد كشاورزي استان فارس در رابطه با تأمين آب اراضي شيبدار (از طرحهاي مصوب سفرهاي استاني هيئت دولت به فارس) نيز اخذ موافقت اوليه صورت گرفته است.

    گشتاسبي با تأكيد بر اينكه اين دفتر در بخش اعتبارات طرحها به بهترين شكل موثر عمل كرده است گفت: پيگيري فروش اوراق مشاركت با توجه به مشكلات اعتباري، عمده فعاليتهاي موثر و مطلوب اين بخش در سال جاري بوده كه درصورت نبود برنامه ريزي صحيح، شركت با مشكلات زيادي روبرو مي شد كه خوشبختانه برنامه ريزي در اين بخش به شكلي بوده كه مشكلات را به حداقل رسانيده است.

مدير دفتر برنامه ريزي آب و بودجه تاكيد كرد: اين بخش حتي المقدور سعي در انجام به موقع وظايفي كه عهده دار انجام آن است داشته و تلاش شده كه انجام امور بصورت بهينه و با اولويت بندي صورت پذيرد.

وي افزايش سهم مصرف آب در بخش صنعت را مهم ترين رويكرد اين دفتر بر شمرد و اضافه كرد: در بخش تخصيص و برنامه ريزي منابع آب طرحهاي عمراني تامين آب، اين رويكرد در حال انجام است.

    گشتاسبي كاهش هزينه ها، افزايش بهره وري، كاهش مصرف آب و بالا بردن راندمان آبياري از طريق اصلاح تعرفه ها را از ديگر مواردي دانست كه رويكرد اين بخش را در بر مي گيرد.

وي در رابطه با رويكرد اين دفتر براي اجرايي نمودن اين امور گفت: در شرايط حاضر كه به لحاظ منابع آب بخصوص در بخش آب زيرزميني با كمبود روبرو هستيم، بر اولويت تأمين آب براي مصارف شرب و صنعت تأكيد شده و حفظ وضعيت موجود كشاورزي استان، با رعايت مصرف بهينه آب با تأكيد بر استفاده از روشهاي نوين آبياري امكانپذير است.

    گشتاسبي خاطر نشان كرد: اعتبار مصوب شركت در سال جاري، 1545 ميليارد ريال بوده است كه تاكنون حدود 27 درصد آن يعني 809/472 ميليارد ريال تخصيص يافته است.

   وي بيان كرد: هم اكنون 5 نيروي كارشناس، كارشناس ارشد و دكترا، در اين بخش مشغول به كار هستند.   

گشتاسبي در پايان ابراز اميدواري كرد: در سايه تلاش و همكاري همه همكاران درون بخشي و برون بخشي در سطح شركت و همفكري و ارائه طرحها و برنامه هاي نو بتوانيم در جهت اجرايي نمودن برنامه ها و اهداف شركت گامهاي موثري برداشته و در جهت داشتن و حفظ يك شركت پويا قدم برداريم.

 

کد خبر: 381
 1129
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 14
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 1,116
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 6,085,970
  • آخرین به روزرسانی : 12 اردیبهشت 1403 14:24:29
  • شناسه IP شما : 18.221.13.173

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :