|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

واحدهاي آلاينده منابع آب، شناسايي و از فعاليت آنان جلوگيري مي شود

واحدهاي آلاينده منابع آب، شناسايي و از فعاليت آنان جلوگيري مي شود

 

    گروه محيط زيست و كيفيت منابع آب شركت آب منطقه اي فارس از احداث واحدهاي صنعتي و خدماتي در حريم منابع آب سطحي و زيرزميني جلوگيري مي كند.

دكتر عيسايي با بيان اين مطلب به عنوان يكي از مهمترين اقدامات اين گروه گفت: مديريت واحدهاي صنعتي و خدماتي از قبل احداث شده درخصوص نحوه دفع اصولي فاضلاب و پسماند، پايش كيفي منابع آب، همچنين نظارت بر كيفيت پساب خروجي واحدهاي فاضلاب زا و ارسال به آزمايشگاه كنترل كيفيت، جهت انطباق نتايج آناليز نمونه­هاي برداشتي با استانداردهاي بين المللي از ديگر اقدامات انجام شده در اين گروه است.

رئيس گروه محيط زيست و كيفيت منابع آب، برنامه ريزي و نظارت درخصوص نحوه تخليه، بازچرخاني و
بهره برداري از پساب كاربري هاي مختلف را ازجمله وظايف اين گروه بر شمرد و افزود: اين كاربري ها شامل تصفيه خانه هاي فاضلاب شهري و صنعتي از نقطه نظر كيفي است و اظهارنظر درخصوص محتواي تخصصي شرح خدمات و گزارشات ارزيابي جهت كليه طرحهاي آبي و  ساير طرحهاي تأثيرگذار منابع آب در اين گروه انجام مي شود.

    دكتر عيسايي، ضمن اشاره به اينكه كنترل و نظارت بر نحوه تعيين حريمهاي حفاظت كيفي منابع آب در حوزه عملكرد شركت آب منطقه اي است و در قالب دستورالعمل هاي ابلاغي انجام مي شود افزود: در اين خصوص، هماهنگي هاي لازم و همكاري با ادارات و واحدهاي ذيربط در زمينه صدور مجوزهاي بهره برداري با توجه به جنبه هاي حفاظت كيفي منابع آب صورت گرفته و ضمن تعريف طرحها و برنامه هاي حفاظت كيفي منابع آب در اين گروه، نظارت و پيگيري اجراي صحيح كليه قوانين، آيين نامه ها، دستورالعمل و بخشنامه هاي مرتبط با حفاظت كيفي منابع آب نيز در گروه محيط زيست و كيفيت منابع آب بررسي و انجام مي شود.

    وي الزام كارخانجات بسته بندي آب شرب به تعيين حريم كيفي چشمه و چاههاي آهكي مورد استفاده، جهت جلوگيري از آلوده شدن آنها را از جمله اقدامات اين گروه برشمرد و افزود: شناسايي واحدهاي آلاينده منابع آب و معرفي اين واحدها به اداره كل حفاظت محيط زيست و دانشگاه علوم پزشكي جهت جلوگيري از فعاليت واحدهاي مذكور و يا بهينه سازي و ارتقاء سيستم هاي تصفيه فاضلاب آنها، از ديگر اقدامات انجام شده توسط اين گروه است كه با عضويت در كارگروههاي مختلف استاني و شركت در جلسات، به منظور تعامل و لحاظ نمودن ديدگاههاي حفاظت كيفي منابع آب براي جلوگيري از آلودگيهاي زيست محيطي انجام شده و همچنان تداوم مي يابد.

    دكتر عيسايي با تأكيد بر اينكه بهره برداري از منابع طبيعي بايد با رويكرد اهداف توسعه پايدار و برداشت اصولي و فني مطابق با استانداردهاي بين المللي صورت گيرد؛ گفت: براي دستيابي به اين اهداف، تعامل ادارات و ارگانهاي ذيربط جهت ارائه راهكارهاي مناسب براي بهره برداري منطقي از اين مواهب طبيعي، ضروري بوده و نحوه استخراج معادن، حفاظت درياچه هاي طبيعي، حفاظت خاك و از همه مهم تر، حفاظت كمي و كيفي و بهينه منابع آب، از جمله رويكردهاي اين گروه در زمينه بهره برداري صحيح از منابع طبيعي است.

 وي، اجراي برنامه هاي آگاه سازي در زمينه حفاظت كيفي منابع آب را، عملكرد موثر اين دفتر در تقويت انگيزه مردم در حفاظت از منابع آبي دانست و افزود: مصاحبه با رسانه هاي عمومي از جمله صدا و سيما، روزنامه ها و سخنراني و توزيع بروشور و كتابچه هاي وزارت نيرو از جمله اقدامات مهم در زمينه فرهنگ سازي براي حفاظت از منابع آب موجود در جامعه است.

     رئيس گروه محيط زيست و كيفيت منابع آب، خاطر نشان كرد: خوشبختانه تاكنون تعامل بسيار خوبي ميان ادارات ذيربط وجود داشته و ارتباط با اداره كل حفاظت محيط زيست استان نيز از طريق تفاهم نامه ها، دستورالعملها و قوانين موجود وجود داشته است. علاوه بر اين، حضور در كارگروهها، زيرگروهها و كميته هاي مشترك و جلسات مختلف براي حفظ محيط زيست طبيعي و انساني، جلوگيري از ايجاد آلودگيهاي زيست محيطي، برنامه ريزي جهت حفظ تالابها و درياچه ها و مديريت بحرانهاي زيست محيطي و حوادث غير مترقبه در اولويت كار اين گروه بوده است.

     عيسايي در پايان، با اشاره به اينكه چالشي كه امروزه با آن روبرو هستيم علاوه بر كمبود منابع آب (از لحاظ كمي)، كاهش شديد ذخاير آب مطلوب و با كيفيت جهت مصارف شرب است افزود: نفوذ آلودگيها به جهت راهيابي انواع فاضلاب و پسماندها به رودخانه ها و سفره هاي آب زيرزميني، همين كميت اندك را آلوده كرده و از چرخه قابليت شرب خارج مي سازد. بنابراين اميد است مردم فهيم و با فرهنگ استان، به ارزش ذاتي آب اين ماده حياتي كه كمبود و اهميت آن به خصوص پس از وقوع خشكسالي هاي چند سال اخير در بين اقشار مختلف مردم به خوبي احساس گرديده است، پي برده و به دو توصيه مهم توجه داشته باشند؛ صرفه جويي در مصرف آب و استفاده بهينه از آن، و ديگري عدم ايجاد آلودگي در آب از طريق تخليه فاضلابها و پسماندها به رودخانه ها، درياچه ها و سفره هاي آب زيرزميني.

 

کد خبر: 417
 1001
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 45
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 5,837
  • بازدید دیروز : 9,626
  • کل بازدید : 6,063,899
  • آخرین به روزرسانی : 9 اردیبهشت 1403 13:57:22
  • شناسه IP شما : 18.190.217.134

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :