|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مهم ترين مسايل و مشكلات آب استان بررسي شد

در جلسه اي با حضور جمعي از نمايندگان استان

مهم ترين مسايل و مشكلات آب استان بررسي شد

 

تعدادي از اعضاي مجمع نمايندگان استان فارس در جلسه اي با حضور مديران عامل شركتهاي تابعه وزارت نيرو در حوزه آب و مجريان و كارشناسان در محل شركت آب منطقه اي فارس به بررسي مسايل و مشكلات استان در اين بخش پرداختند.

در اين جلسه حميدرضا دهقاني ضمن اشاره به اهميت مسئله آب و مديريت اين حوزه با توجه به خشكسالي هاي استان گفت: هماهنگي و تعامل ميان مديران دستگاهها و نمايندگان مجلس سبب كنترل بهتر منابع آبي شده و در كنار انجام طرح هاي بزرگ آبي به دستاوردهاي مطلوبي در بخش هاي كشاورزي و صنعت مي انجامد.

    مديرعامل شركت آب منطقه اي فارس با اشاره به اينكه آب استان در كشور در رديف 29 توزيع اعتبارات قرار دارد تأكيد كرد: زماني مي توان اولويت اول استان را آب دانست كه به همان ميزان به آن وزن داده شود، چرا كه با در نظر گرفتن كمتر از يك درصد اعتبارات ملي استاني به اين بخش، نمي توان انبوه خواسته هاي مردم در حوزه آب را برآورده كرد.

    وي اضافه كرد: براي تحقق نيازهاي آبي استان، بيش از 3 هزار ميليارد تومان نياز داريم. اما با وجود كمبودها، سدهاي هايقر، سلمان و چشمه عاشق از نظر زمان بهره برداري، ركورددار هستند.

  دهقاني هشدار داد: استان فارس با ادامه اين وضعيت در بخش آبهاي زيرزميني، بين 5 تا 10 سال آينده با بحران روبرو مي شود و اين اثرات در حال حاضر با نشست ها و ترك ها خود را نشان داده بنابراين ضرورت برنامه ريزي بيشتر در اين خصوص احساس مي شود. دهقاني با بيان اينكه 70 درصد آبي كه ما براي صنعت تعبيه نموده ايم در بخشهاي ديگري استفاده مي شود از نمايندگان خواست تا با تأمين منابع مالي و اصلاح قوانين و مقررات، اين بخش را در جهت ارائه خدمات ياري رسانند.

مديرعامل شركت آب منطقه اي فارس با اشاره به طرح هاي بزرگ بهره برداري شده و در دست اجرا از سوي اين شركت اضافه كرد: تخصيص اعتبار مورد نياز طرحها و حمايت نمايندگان محترم از طرح هاي حوزه آب، اقدامات موثرتري را در بخش هاي صنعت و كشاورزي در پي خواهد داشت. به طوريكه اميدواريم در آينده نيز با تعامل و هماهنگي بيشتر مديران استان و نمايندگان، همچون گذشته به برنامه هاي اجرايي مطلوبي دست يابيم.

وي با تاكيد بر اينكه همواره اين شركت در چارچوب قوانين و مقررات توان خود را به اجرا گذاشته است ابراز اميدواري نمود با تعامل بيشتر با نمايندگان، اصلاح قوانين و مقررات و تخصيص اعتبار مناسب طرحهاي ملي استاني مورد توجه مجلس قرار گيرد.

دكتر قادري، نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اهميت بحث آب در سطح ملي، پيگيري نمايندگان جهت تعامل و همكاري بيشتر در اين خصوص را ضروري برشمرد و افزود: بايد از ظرفيت هاي مختلف استان استفاده شود و در جهت به مشاركت گرفتن مردم با انتشار اوراق، از توانمندي آنان در بودجه كشور بهره برد. وي توزيع اوراق براساس نياز شهرستانها را يكي از راههاي مناسب جهت تزريق اعتبار و بر طرف ساختن ديون پيمانكاران خواند و با تأكيد بر اينكه براي پيشبرد طرحهاي كلان بايد از ظرفيت 18 نماينده استان استفاده كرد. وي گفت: با تعامل بيشتر ميان نمايندگان مي توان به امتيازات بيشتري دست يافت و طرحهاي بزرگ آبي براي استان مصوب نمود كه اين طرحها در دولت بعدي نيز ادامه يابد.

   صادقي نيز با بيان اينكه آثار پيگيري هاي مديران در آينده قابل مشاهده است خاطر نشان كرد: استان ما از مشكلاتي رنج مي برد كه با تلاش و تشريك مساعي نمايندگان و مديران قابليت حل و بر طرف شدن دارد.

   وي گفت: بحث آب شرب، صنعت و كشاورزي از نيازهاي اوليه استان است و توجه به اين بحث، اثرات مطلوبي بر بخش هاي مختلف از جمله كشاورزي دارد.

    نماينده مردم شيراز در مجلس، با اشاره به فعاليتهاي مطلوب در اين حوزه، ابراز اميدواري نمود با ادامه فعاليتها، معضل بزرگ بيكاري استان نيز بر طرف گردد.

وي اضافه كرد: با همكاري و تعادل بيشتر نمايندگان، جايگاه استان در كشور در سطح كلان ارتقا يافته است و اميدواريم اين امر در تمامي بخشها نمود پيدا كند.

   سقايي، نماينده مردم ني ريز و استهبان، با اشاره به مشكلات استان در تأمين آب، بهترين منابع براي تأمين آب كشاورزي را فاضلاب عنوان كرد و با تأكيد بر اينكه در استان فارس نياز به عزم ملي وجود دارد افزود: تأمين آب روستاها به عنوان چالشي جدي در آب استان مطرح مي شود و اين امر تنها با تدبير و همكاري مديران و مسئولين اين بخش براي روستاها كه زبان گويا ندارند قابل پيگيري است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

کد خبر: 488
 1022
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 16
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 2,985
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 6,095,188
  • آخرین به روزرسانی : 17 اردیبهشت 1403 08:47:36
  • شناسه IP شما : 3.135.190.232

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :