|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در نصب کنتور هوشمند در کشور مقام اول را داریم

مدیرعامل آب منطقه ای فارس:

در نصب کنتور هوشمند در کشور مقام اول را داریم

 

نشست فني مشترك با موضوع روشهاي نوين مهندسي رودخانه با تأكيد بر حفظ محيط زيست و درسهایي از مديريت جامع منابع آب در ژاپن در شركت آب منطقه اي فارس برگزار شد.

مهندس حميدرضا دهقاني ضمن تأكيد بر اهميت و نقش مديريت صحيح منابع آب، استفاده از تجارب ساير كشورها در اين حوزه را ارزشمند خواند و با بيان گزارشي از وضعيت منابع آب استان، توجه بيش از پيش به اين منابع و كنترل و مديريت صحيح آن را داراي اهميت برشمرد.

مديرعامل شركت آب منطقه اي فارس در اين نشست كه با حضور پروفسور كازوماسايتو استاد دانشگاه توكيو و مشاور ارشد شركت CTIژاپن، مهندسين مشاور ايران كارتوگرافي، استادان دانشگاه شيراز و مديران و كارشناسان شركت آب منطقه اي و سایر ادارات مرتبط برگزار گرديد، با اشاره به تغييرات بارندگي از سال 48 تا 91 در استان، اقليم فارس را اقلیمی خشك معرفي كرد و خشكسالي را جزء جدایي ناپذير اين اقليم دانست.

دهقاني با اشاره به اينكه حفاري هاي غيرمجاز سبب كاهش منابع آبهاي زيرزميني از 15 درصد تا 67 درصد در استان شده، خاطرنشان كرد؛ وضعيت آب چشمه ها از شرايط خوبي برخوردار نيست و دوره خشكسالي سبب شده كه وضعيت آبدهي چشمه ها دچار مشكل گردد، به طوريكه با افزايش تعداد چاهها، حجم بيشتري از مخازن آب زیرزمینی استحصال شده و ميزان ذخیره مخازن كاهش داشته است.

وي ميزان آب صنعت در اين استان را يك درصد عنوان كرد و با اشاره به اينكه در دنيا 22 درصد از ميزان منابع آب به صنعت اختصاص يافته است، به تخصيص تنها 4 درصد از اين منابع به آب صنعت در كشور، اشاره كرد و ابراز اميدواري نمود با مديريت صحيح و برنامه ريزي دقيق تر، به ايجاد صنايع غير آب بر در استان كمك شود.

   دهقاني، با اشاره به اينكه با نصب 9 هزار كنتور هوشمند در استان، از مقام اول كشور در اين خصوص بهره منديم، مديريت و توجه به آبهاي زيرزميني را بيش از آبهاي سطحي حائز اهميت خواهد و درخصوص احداث سد تنگ سرخ گفت: توجه به جنبه های زيست محيطي و حفظ و نگهداری از منابع طبیعی از دغدغه های همیشگی این شرکت بوده به طوریکه آب منطقه ای طي 2 سال گذشته، در جهت حفظ و نگهدراي دریاچه بختگان50 ميليون مترمكعب آب به اين درياچه رها كرده است. بنابراین در خصوص سد تنگ سرخ نیز اين سد، با مطالعات عميق و گسترده و با توجه به جنبه های زیست محیطی در حال ساخت است و اسناد و مدارک کارشناسی و مطالعات دقیق در این مورد وجود دارد.

وي مجوز مسدود نمودن 150 حلقه چاه غيرمجاز در منطقه پريشان را از جمله فعاليتهاي آب منطقه اي در حوزه زيست محيطي معرفي كرد و ابراز اميدواري نمود آب به عنوان كالایي پراهميت مورد توجه بيش از پيش قرار گيرد.

دكتر سيدعلي چاووشيان، استاد دانشگاه نيز با تأكيد بر اهميت ارتباط صنعت و دانشگاه، راه اندازي كرسي صنعت در دانشگاه را گامي مؤثر در جهت مطالعه علمي در اين خصوص دانست و ضمن بيان درسهایي از مديريت جامع منابع آب در ژاپن، ارتباط با شركت CTIژاپن به عنوان بزرگترين شركت مشاور ژاپني در زمينه كارهاي عمران را فرصتی مناسب برای بهره گیری از دانش تجربی در این زمینه معرفی کرد.

چاووشيان استفاده از برنامه IWRMرا ابزاري مؤثر در مديريت مراجع منابع آب معرفي نموده و بر ضرورت بهره گيري از برنامه هاي پشتيبان سيستم تأكيد كرد.

اين استاد دانشگاه، با اشاره به اينكه مصارف همواره بيش از منابع است و در برخی موارد منابع و مصارف هر دو نامشخص هستند افزود: توجه به اهداف اقتصادي، اجتماعي و اصول زيست محيطي براي رسيدن به راه حل برد _برد ضروري است و تشخيص مسئله، ارائه مدل مفهومی، هماهنگي و طراحي جزئيات، داشتن اطلاعات مشخص و توافق نهایي در پياده كردن طرح اهميت دارد و بازنگري و بازبيني مداوم به بحث مديريت جامع منابع آب به صورت تدريجي مي انجامد.

پروفسور كازوماساايتو، با موضوع روشهاي نوين مهندسي رودخانه با تأكيد بر حفظ محيط زيست رودخانه، به ارائه مدل مؤثر با اشاره بر الگوي تجربي در كشور ژاپن پرداخت و استفاده از روشهاي نوين جهت نگهداري از محيط زيست را در اين كشور مؤثر خواند.

دكتر محمود جوان، استاد دانشگاه شيراز نيز به سخنراني با موضوع مهندسي رودخانه به روش زيست سازه اي پرداخت و در پایان از سوی این استادان به سوالات با موضوع مدیریت منابع آب رودخانه ها پاسخ داده شد.

کد خبر: 558
 969
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 13
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 423
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 6,099,845
  • آخرین به روزرسانی : 18 اردیبهشت 1403 09:45:03
  • شناسه IP شما : 18.222.240.21

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :